mjau!

2010-03-03 00:55:36

känner att det är dags att börja spara pengar så jag kan köpa mig den där villkorslösa kärleken jag längtar efter, och då talar jag om kärleken från ett djur. när ekonomin är lagom stadig så ska jag köpa mig en liten hårboll, förmodligen en kissekatt av rasen brittiskt kårthår. det är i alla fall vad jag har ställt in mig på hur länge som helst! jag har ju redan en katt sen några år tillbaka. cleo heter hon och hon är en silvergrå skönhet som är som en syster till mig. tyvärr är hon dock en sån syster som var tvungen att flytta hemifrån då hon är en utekatt och hon aldrig skulle trivas med oss sen vi flyttade till stan. jag älskar och saknar henne otroligt, men är glad att hon är lycklig. som tur är så fick hon chansen att bo hos en familj som är vänner till oss så jag får ju chansen att träffa henne ibland. nu har hon bott där i mer än ett år och jag känner att längtan måste botas, behöver skaffa mig en ny kompanjon som trivs i min nuvarande miljö. dock så är det dyrt och krävande att ha djur så det gäller att man planerar noggrannt innan man skaffar ett. och det kommer ta ett tag innan jag har råd med en britt då det är en raskatt och kostar runt 6 000 kronor. varför vill jag ha just en britt då? jo, jag har nämligen fastnat för deras charm och oemotståndliga utseende då de gråa påminner väldigt mycket om min kära cleo, plus att det har väldigt karaktäristiska ansikten. glad mun med tjuriga ögon. and that's just my type. fast en annan vacker ras är russian blue och det skulle heller aldrig sitta fel!

VAD TYCKER DU?

en kramgo britt?
eller en ståtlig russian blue?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0